İçeriğe geç

Kusurlu Hizmet Nedir

Ayıplı hizmet ne demek?

Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 13. maddesinde ayıplı ifa tanımlanmıştır. Buna göre; ayıplı ifa, sözleşmede kararlaştırılan süre içinde başlamaması veya taraflar arasında kararlaştırılan objektif nitelikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye aykırı olan ifadır.

Kusurlu mal alanların hakları nelerdir?

6502 sayılı Kanun’un 11. maddesi, malın ayıplı olması halinde tüketicinin seçimlik haklarını düzenlemektedir. Bu seçimlik haklar içerisinde tüketici; Müşteri, sözleşmeden cayma, malı ayıpsız bir malla değiştirme veya ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarım isteme hakkına sahiptir.

Kusurlu ürüne ne denir?

Ayıplı mal, tüketiciye teslim edildiği anda taraflar arasında kararlaştırılan örnek veya modele uygun olmayan veya objektif olarak taşıması gereken nitelikleri taşımayan ve sözleşmeye aykırılık oluşturan maldır.

Ayıplı hizmet nereye şikayet edilir?

Alo 175 tüketici danışma hattımızla tüketicilerimiz, sağlık, can ve mal güvenliği açısından tehdit oluşturan ürünler hakkında bilgi alabiliyor.

Ayıplı hizmet kriterleri nelerdir?

Sağlayıcı tarafından beyan edilen ve internet portalında veya reklam ve duyurularında belirtilen nitelikleri taşımayan veya kullanım amacı veya tarafımızca sağlanması beklenen fayda bakımından değerini azaltan veya ortadan kaldıran önemli, hukuki veya ekonomik kusurları bulunan hizmetler ayıplı hizmet olarak kabul edilir.

Ayıplı hizmet haksız fiil midir?

Ayıp sorumluluğu ile hukuka aykırı fiil arasındaki ilişkiye dair: Ayıplı mal teslimi de hukuka aykırı fiil teşkil edebilir (KVKK m. 49 vd.).

Alınmayan hizmetin bedeli ödenir mi?

Sözleşme süresi sonunda tüketicinin açık talebi veya onayı olmamasına rağmen mal veya hizmet sağlamaya devam eden satıcı veya sağlayıcı, bu mal veya hizmetler için tüketiciden ücret talep edemez.

Aldığımız ürün ayıplı ise haklarımız nelerdir?

Ürün ayıplı ise tüketiciler, iade, ayıpsız bir ürünle değiştirme, ayıp oranında fiyat indirimi ve ürünün ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir. Satıcı tüketicinin isteğine uymak zorundadır.

Malın ayıplı olduğu nasıl tespit edilir?

Öncelikle ürünün etiketleri, ambalajı, reklamları ve kullanım kılavuzları incelenerek ürünün orada belirtilen özelliklere sahip olup olmadığı kontrol edilmelidir. Ürün bu özelliklere uymuyorsa veya reklamlarda ve duyurularda verilen bilgilerle uyuşmuyorsa ürün arızalı kabul edilir.

Ayıplı mal için tazminat davası açılabilir mi?

Arızalı mal nedeniyle tazminat davası açmak için davacının ikametgahının bulunduğu yerdeki mahkemeye başvurması gerekir. Bu gibi durumlarda tüketici mahkemesi yetkilidir. Başvuranın tüzel veya gerçek kişi olması, başvurunun esaslarını ve başvurulacak mahkemeyi değiştirmez.

Ayıplı mal ihbarı nasıl yapılır?

Şikayet herhangi bir formaliteye tabi olmadığından telefonla veya sözlü olarak yapılabilir. Şikayet herhangi bir şekle tabi olmadığından, yapılıp yapılmadığının ispatı da herhangi bir şekle tabi değildir. Her türlü delille ispat edilebilir. Şikayet ayrıca dava yoluyla da yapılabilir.

Ayıplı mal süresi ne kadar?

Tüketici, malın teslim tarihinden itibaren otuz gün içinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Bu durumda tüketici, iade, ürünü ayıpsız bir ürünle değiştirme veya ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarım talep etme gibi sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.

Ayıplı kusurlu mal satın aldığımızda neler yapmalıyız?

Tüketicinin satın aldığı malda kusur varsa, müşteri bunu teslimat tarihinden itibaren 30 gün içinde bildirmelidir. Maldaki gizli kusurları bildirirken, kullanım sürecinde ortaya çıkan kusur 2 yıl içinde bildirilebilir. Ancak, bildirimi mümkün olan en kısa sürede yapmak tüketicinin çıkarınadır.

Bir firmayı nasıl şikâyet edebilirim?

Şahsen veya avukat aracılığıyla; Tüketici hakem heyetlerine başvurular şahsen, posta yoluyla veya Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) üzerinden elektronik ortamda yapılabilir. Dolayısıyla tüketici hakem heyetlerine sözlü başvuru mümkün değildir.

Ayıplı mal şartları nelerdir?

Ayıplı mal sayılması için, sözleşmede kararlaştırılan malın teslim edilmiş olması, ancak malın sözleşmede belirtilen özelliklere sahip olmaması veya malın niteliği ve niteliği gereği sahip olması gereken özelliklerden yoksun olması gerekir. Bu nedenle, malın miktarının az olması ayıp olarak değerlendirilmez.

Ürünün ayıplı olması ne demek?

“Ayıplı mal, tüketiciye teslim anında taraflar arasında kararlaştırılan örnek veya modele uymaması veya objektif olarak taşıması gereken nitelikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye aykırı olan maldır.”

Ayıplı mal neleri kapsar?

Ayıplı mal; sayılan unsurları içermeyen, malda aranan özellikleri taşımayan, taraflar arasında kararlaştırılan modele uymayan, ayrıca bu üründe objektif olarak bulunmayan unsurların bulunduğu mallardır.

Ayıplı mal nedir örnek?

Arızalara örnek olarak, bir ürünün yırtılmış, kırılmış veya kirli olması, sözde yeni bir arabanın bazı parçalarının kullanılmış veya hasarlı olması ve bundan bahsedilmeden bazı parçalarının değiştirilmiş veya tamir edilmiş olması, malzeme kusurlarından dolayı fayansların çatlamış veya ufalanmış olması verilebilir.

Ayıplı mal para iadesi nasıl yapılır?

Arızalı ürünü nasıl iade edebilirim? Satın alınan ürünün arızalı çıkması halinde tüketici, isterse satın alma işlemini gerçekleştirdiği firmaya başvurarak ürünü iade edebilir. Bu iade firma tarafından kabul edilmezse tüketici uyuşmazlık çözüm kurumuna başvurabilir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Gaziantep Evi Olan Escort